© REUTERS

Ticketmaster excuseert zich voor chaos bij ticketverkoop voor Taylor Swift

Ticketmaster, het platform dat wereldwijd concerttickets aan de man brengt, heeft zich dinsdag openlijk geëxcuseerd voor de chaos die is ontstaan bij de verkoop van tickets voor de tournee van de Amerikaanse ster Taylor Swift afgelopen november. “Er zijn dingen die we beter hadden kunnen doen”, geeft Joe Berchtold, hoofd van Live Nation Entertainment, het moederbedrijf van Ticketmaster, toe.

gjsBron: BELGA

Berchtold voegde er wel meteen aan toe dat enkele aanvallen van ‘bots’ mee voor de vertragingen hadden gezorgd waardoor de werking van het platform beïnvloed was.

De fans hadden op sociale media geklaagd over hoe de verkoop van de tickets voor de Era-tournee was verlopen: eindeloze wachttijden, bugs en torenhoge prijzen... de situatie zorgde voor heel wat kritiek op Ticketmaster, dat haast een monopolie heeft op de verkoop van concerttickets sinds de fusie met Live Nation in 2010.

Zonder het rechtstreeks te benoemen, had de zangeres het platform aangepakt in een Instagram-bericht en beweerde ze “gek” te zijn nadat ze zoveel van haar fans “een nachtmerrie had zien doormaken”.

In de voormiddag verzamelden verschillende fans van Taylor Swift voor het Congres, waar Ticketmaster zich moest komen verantwoorden.  Zij klaagden de manier van werken van het platform aan, en menen dat consumenten daar de dupe van zijn.

Aangeboden door onze partners