© ATV
Havendorpje Lillo staat voor ingrijpende veranderingen: “De tijd is hier blijven stilstaan”
Het havendorp Lillo staat voor grote veranderingen. Aquafin komt er de rioleringen vernieuwen, maar na die werken wordt ook het dorp zelf heringericht. Het oude haventje verdwijnt in 2024, om ook hier plaats te maken voor een hogere Scheldewering. En bezoekers zullen voortaan buiten de omwalling en het polderdorp zelf moeten parkeren, op de Scheldelaan.
Borden waarschuwen nu al dat er grote werken op komst zijn Dat de jachthaven verdwijnt, komt omdat ook hier het Sigmaplan voor de verhoging van de dijken. als maatstaf geldt. Het afbreken van de haven is dus een veiligheidsmaatregel. Er komt een ‘buitenhaven’ in de plaats, en het fort wordt zoveel mogelijk in zijn historische vorm teruggebracht.
De wegen worden heraangelegd maar de oude kasseitjes blijven. Er is meteen ook gedacht aan de rust voor de goed dertig inwoners van Lillo. Enkel zij zullen voortaan nog op de huidige parking langs het Douanegebouw mogen gaan staan. Er wordt wel een parking voorzien voor de bezoekers aan de Scheldelaan, van waaruit ze makkelijk te voet naar het dorpje kunnen.
In één klik toegang tot al het nieuws. Download onze gratis GVA nieuwsapp
Gerelateerd
Vader van dader mesaanval reageert: “Mijn zoon is bipolair, hij is niet gevaarlijk”
Terreurschade aangeven, dat mag niet in het Nederlands: consternatie nadat slachtoffers gevraagd wordt documenten te vertalen
Daniël werd jarenlang verdacht van de moord op Ariane Mazijn: “De dag dat Du Lion werd opgepakt, is de mooiste van mijn leven”
Meest bekeken
Hoofdpunten
Veiling van Makro-inboedel gaat van start: ooit legendarische winkel wordt maand na sluiting leeggemaakt
Stikstofakkoord nog steeds niet rond, en zelfs Brussels Airport dreigt daar nu door in de problemen te komen
België is hofleverancier van energie in buurlanden
Oprichter BMW Jorssen sterft onverwacht na operatie: “Willy was gek van BMW’s, verkooppraatjes had hij niet nodig”
OnlyFans-model: “Megan en Pommeline verdienen mogelijk tot 30.000 euro per maand”
Pechdiensten moeten elke dag minstens drie elektrische auto’s met lege accu depanneren