©  AFP

Duitsers blijven FIFA in Qatar subtiel tegenwerken: voetbalbond maakt in hun mediacentrum ruimte voor One Love symbool

De Duitse voetbalbond vervangt het logo van een van zijn voormalige sponsors in hun mediacentrum op het WK in Qatar door het veelbesproken One Love symbool.

Michiel VerheirstraetenBron: BELGA

De retailgroep Rewe zou op het einde van het jaar stoppen als sponsor van de DFB maar besloot zich eerder terug te trekken na alle commotie rond de One Love armbanden. Onder meer Duitsland en België wilden hun aanvoerder daarmee laten spelen in Qatar maar plooiden onder druk van de FIFA. 

De DFB laat nu weten dat het logo van Rewe op de reclameborden in het Duitse mediacentrum in Al Shamal wordt vervangen door het One Love symbool. 

Duitsland verloor verrassend zijn opener op het WK met 1-2 van Japan en speelt daardoor zondag tegen Spanje, dat Costa Rica vernederde, al met het mes op de keel.

Volg het nieuws over WK voetbal 2022 overal.

Download de GVA-nieuwsapp

Gerelateerd

Aangeboden door onze partners

Meer sportnieuws