© RTV
Koppel maakt en verkoopt accessoires voor diabeten na diagnose bij zoontje: “Het leven aangenamer en makkelijker maken”
Cédric, het zoontje van Nick Van der Hallen en Stefanie Van Den Broeck, kreeg diabetes toen hij vier jaar was. Dit verschrikkelijke nieuws leidde tot de oprichting van Diacé, een Lierse onderneming die accessoires op de markt brengt die het leven van diabetici aangenamer en makkelijker maken. Om te investeren in de groei lanceerde het bedrijf een crowdfundingcampagne. Die bracht 100.000 euro op.
De diabetesdiagnose van hun zoon Cédric was uiteraard een zware dobber, maar Nick en Stefanie bleven niet bij de pakken zitten. “We gingen op zoek naar items die het voor Cédric comfortabeler zouden maken om als diabeet door het leven te gaan, maar moesten deze producten uit pakweg de Verenigde Staten of Australië laten overkomen”, zegt Nick. “Zo ontstond het idee voor een eigen onderneming. Diacé brengt accessoires op de markt die het leven van diabetici aangenamer en makkelijker maken. Denk hierbij bijvoorbeeld aan opbergtassen, sensorhouders, stickers en kledij.”
Webshop met duizend items
Oorspronkelijk startten Nick en Stefanie met vijf producten, maar ondertussen is Diacé uitgegroeid tot een webshop met meer dan duizend items in het assortiment. “Zo’n 80% van ons gamma maken we zelf. We halen de grondstoffen hiervoor uit naburige landen om onze voetafdruk te beperken. Voor de producten die we niet zelf maken, bijvoorbeeld pompen en lederen tassen, doen we een beroep op externe partners”, verduidelijkt Stefanie.

Nick en Stefanie begonnen uit noodzaak zelf accessoires voor diabeten te maken en te verkopen. — © Joren De Weerdt
Jaarlijks verstuurt Diacé zo’n tienduizend bestellingen vanuit haar atelier. Ongeveer 80% van die orders gaat naar een van onze buurlanden. Het is dan ook de ambitie van Nick en Stefanie en hun team om verder de Europese weg te bewandelen. De plannen om verder te groeien, confronteerde Diacé met een financieringsnood: er was geld nodig om te kunnen investeren in machines, voorraad, marketing en de uitbreiding van het team. Om dat geld te verzamelen, lanceerden Nick en Stefanie een campagne bij het investeringsplatform WinWinner.
“Via die crowdlendingcampagne konden mensen ons een lening toekennen en houden er dus zelf een rendement aan over”, benadrukt Nick. “Het resultaat van die campagne overtrof onze verwachtingen: na nog geen drie weken hadden we ons maximale doelbedrag van 100.000 euro bereikt! En dat dankzij meer dan vijftig individuele investeerders.”

© Joren De Weerdt

© Joren De Weerdt

© Joren De Weerdt

© Joren De Weerdt
Gerelateerd
Nu in het nieuws
Bewusteloze bestuurder blijft met cruisecontrol en Lane Assist 25 kilometer lang over E314 rijden
Met perfect rapport richting Basaksehir: Antwerp wint in Eupen met kleinste verschil
Uitslaande woningbrand in Malle: bewoonster zwaargewond naar ziekenhuis, pand onbewoonbaar
“Ik zag hem weer de vrouwendouches binnenlopen, dat vertrouwde ik niet”: Rebecca betrapt douchegluurder op camping
Russen houden MH17-verdachte tegen die op weg was naar het front: “Oorlog is compleet gefaald”
Ze scoorde hit na hit met populaire meidengroep, maar hoe is het nu met Claudia van Sha-Na? “Mensen willen nog steeds op de foto met mij”
Zoon onthoofdt zijn vader op een parking nabij Lyon