Uschi, Vince en Dennis met de donuts en smulboxen. 

Uschi, Vince en Dennis met de donuts en smulboxen. © AF

Bakkerij Eyckmans lanceert smulactie om nicht met borstkanker te steunen

Mol -

Van gebak smullen en tegelijkertijd een goed doel steunen, dat kan. Nog tot 15 augustus bieden de Molse Bakkerij Eyckmans en Dennis Donuts speciaal ontworpen smuldozen en donuts aan, waarvan een deel van de opbrengst naar Think Pink gaat.

Annelies Frederickx

“Onlangs werd mijn nicht Anneke geconfronteerd met borstkanker”, begint Dennis Eyckmans zijn verhaal. “Om haar diagnose voor zichzelf een plaatsje te geven, startte ze een blog, die wij allemaal lazen. We waren erg aangedaan door de verhalen en wilden haar steunen. Zo kwamen we amper een week geleden op het idee om via de verkoop van boxen en donuts Think Pink te steunen. De organisatie verleende meteen haar medewerking en ook Anneke reageerde enthousiast. De actie loopt vanaf nu tot aan ons groot verlof op 15 augustus. Dat is een lange periode, maar we willen uiteraard zo veel mogelijk geld inzamelen.”

De donuts en box voor Think Pink 

De donuts en box voor Think Pink © AF

“Tot half augustus bieden we in onze twee winkels in Mol-Centrum en Sluis, maar ook via de Facebookpagina en onze webshop, speciaal ontworpen roze donuts met aardbei aan. Normaal is de kleur blauw mijn handelsmerk, zoals het logo laat vermoeden, maar voor deze gelegenheid maak ik graag alles roze. De box bevat trouwens niet alleen donuts, maar ook onder meer cupcakes en advocaat. Per verkochte donut schenken we één euro aan Think Pink en per verkochte box vijf euro. Bovendien verdelen we in onze winkels vijfhonderd magazines van Think Pink met informatie over borstkanker, zowel bij vrouwen als bij mannen.”

Als eerste op de hoogte van wat er in jouw straat gebeurt?

Download de GVA-nieuwsapp en stel Mol in als startgemeente.

Gerelateerd

Nu in het nieuws