Attesten aanvragen kan van thuis uit. © rr

Gemeente breidt webloket uit: voor deze documenten moet u niet maar gemeentehuis

Berlaar -

De gemeente Berlaar breidt haar onlinedienstverlening uit met een vernieuwd webloket. Voortaan kunt u verschillende attesten en aktes van de dienst Burgerzaken heel eenvoudig, snel en digitaal aanvragen.

Via het gemeentelijk webloket kon u al meldingen en klachten doorgeven, maar nog geen wettelijke attesten opvragen zoals een bewijs van goed gedrag en zeden, een bewijs van gezinssamenstelling of een uittreksel uit uw geboorteakte. Voortaan hoeft u daarvoor niet meer naar het gemeentehuis. In de meeste gevallen wordt uw aanvraag meteen digitaal verwerkt en kunt u het document onmiddellijk opslaan en afdrukken.

“De uitbreiding van dit digitaal loket zal onze inwoners heel wat tijd besparen”, benadrukt burgemeester Walter Horemans (CD&V). “Het e-loket is namelijk 24 uur per dag en 7 dagen per week beschikbaar. Dat betekent dat je niet langer een afspraak moet maken om deze documenten te ontvangen. In het gemeentehuis worden de wachtrijen daardoor weer iets korter en kunnen onze medewerkers hun energie steken in de bezoekers die wel nog moeten langskomen.”

De documenten zijn 100% rechtsgeldig, zowel de afgedrukte als de digitale versie. Voor sommige uittreksels blijft een tussenkomst van de dienst Burgerzaken nodig. CVR

In één klik toegang tot al het nieuws. Download onze gratis GVA nieuwsapp

Voor jou geselecteerd