© Photo News

Meghan Markle laat aantal klachten tegen krant vallen

Meghan Markle heeft inderdaad een aantal claims uit haar aanklacht tegen de Britse pers laten vallen, nadat dit geëist werd door het hooggerechtshof. Het gaat om de rechtszaak tegen de Mail on Sunday, die delen van haar brief aan haar vader Thomas Markle publiceerde.

De advocaten van Meghan waren in april al door het hooggerechtshof bevolen om bepaalde “irrelevante en vage” claims uit hun aanklacht weg te laten. Documenten die afgelopen week openbaar werden gemaakt, tonen nu aan dat Meghan niet langer claimt dat haar vader “door de pers gemanipuleerd” is. Eerder stond in haar aanklacht te lezen dat de pers “deze kwetsbare man tot interviews manipuleerde” en hem hadden “lastiggevallen en vernederd”.

Ook claims dat de pers een ruzie tussen haar vader Thomas en Meghan veroorzaakte, waardoor hij haar koninklijke bruiloft met Harry moest missen, zijn verwijderd. Uit berichtjes over en weer bleek duidelijk dat haar vader de bruiloft niet kon bijwonen door de hartaanval die hij vlak daarvoor kreeg. Bovendien zijn beschuldigingen dat de krant “misleidende informatie over Frogmore (hun residentie in Engeland waar voor meer dan een miljoen aan werd gerenoveerd, nvdr.) publiceerde” verwijderd.

Binnenkort zal Meghan tegenover haar 75-jarige vader in de rechtszaal staan, meldt de Britse tabloidkrant The Sun. Sinds de berichtjes over haar huwelijk zouden de twee elkaar niet meer gesproken hebben. Naar verwachting doet het hooggerechtshof volgend jaar uitspraak over de vraag of Meghans privacy is geschonden met het publiceren van haar brief.