Hip bij sterren, maar niet iedereen mag kleding van Patagonia dragen

Het Amerikaanse outdoormerk Patagonia is een favoriet van de sterren. De Britse prins Harry heeft er een jas van en acteur Shia LaBeouf zweert bij truien van het label. De fleecevesten zijn dan weer uitgegroeid tot hét geliefkoosde item van werknemers op Wall Street en in Silicon Valley, maar dat vindt Patagonia zelf niet zo leuk...

Het label produceert naast een commerciële collectie ook vestjes waarop bedrijven hun eigen logo kunnen plaatsen. Daardoor wonnen de items de voorbije jaren aan populariteit in Amerikaanse bedrijven en is het klassieke pak met krijtstreep vandaag eerder de uitzondering dan de regel. Veel werknemers in de New Yorkse Wall Street in de Californische Silicon Valley zijn verknocht aan hun mouwloos vest. Het bewijs daarvan staat op de speciaal opgerichte Instagrampagina Midwest-uniform

Maar het valt te betwijfelen of ze er in de toekomst nog eentje zullen kunnen dragen. Patagonia heeft aangekondigd dat het selectiever wordt wat betreft de verkoop aan hun klanten. Het merk wil enkel nog samenwerken met bedrijven die zich voldoende inzetten voor het milieu en sterk scoren op bepaalde criteria, waaronder ecologie en transparantie.
 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Midtown Uniform (@midtownuniform) on


“Patagonia heeft niets tegen klanten in de financiële sector, het is gewoon geen marktgebied dat ze momenteel niet verder verkennen,” staat er te lezen in mail met een verklaring van het label aan een van die klanten. “Hoewel het hier in het verleden samenwerkingen heeft opgestart, is het merk nu echt gericht op samenwerkingen met bedrijven en instanties die relevant zijn voor de uitrusting die we ontwerpen, organische landbouw en milieuactivisme”.

Door vwh