Kempense gins vallen in de smaak bij Delhaize

Foto: Alain Trappeniers

Heist-op-den-Berg / Kasterlee -

Twee Kempense duo’s scheren hoge toppen met hun gin-creaties. Zowel de MX-Gin van Jess Van Weert en zijn collega Dirk Ver Heyen uit Kasterlee als de Golden Mountain van Filip von Arx uit Hallaar (Heist-op-den-Berg) en Mechelaar Maarten Serneels worden voortaan opgenomen in het gamma van Delhaize. Voor beide merken, die quasi gelijktijdig gelanceerd werden in het najaar van 2017, is dat een grote stap. “Moonshine van Golden Mountain is een origineel product. Iets compleet anders dan de gins die tegenwoordig als paddestoelen uit de grond rijzen”, zegt Tijs Van Weyenbergh, DSD & Local Specialist bij Delhaize. “MX-gin vind ik ook leuk, omdat het hele verhaal klopt. Het product is namelijk opgebouwd rond het Kastelse streekproduct bij uitstek: de pompoen.” Zowel MX-Gin als Golden Mountain worden wereldwijd verkocht en ontwikkeld door GD Brands international SL, het bedrijf van Jess Van Weert en Koen Peeters.

Door kvro