Toeval of niet? Aldi zet ‘Koeken troef!’ vooraan folder

Foto: rr

”Den Aldi is actueler dan ooit!”, schrijft regisseur Jan Verheyen op zijn Instagram-account bij de cover van de nieuwste Aldi-folder. Daarop staat bovenaan ‘Koeken troef!’ om peperkoeken aan te prijzen in Sinterklaas-tijd.

Normaal zou er niets mis zijn met een slogan als deze, maar ‘Koeken Troef!’ is ook de naam van het productiehuis van Bart De Pauw, die wordt beschuldigd van grensoverschrijdend gedrag. De VRT zette de samenwerking met het productiehuis stop.

“Er zou door sommige lezers de foutieve link kunnen gelegd worden tussen onze folder en het nieuws”, stelt Dieter Snoeck, communicatiemanager van Aldi, op Newsmonkey.be. “Aldi wil benadrukken dat de keuze van de slogan louter op toeval berust. Het thema en de slogan werden reeds weken geleden gekozen. De folder werd begin november naar de drukker gestuurd.”

Toeval of niet. De folder wordt druk gedeeld en besproken op de sociale media.

 

Den Aldi is actueler dan ooit ! #actua #aldi #bartdepauw #theresnosuchthingasbadpublicity

Een bericht gedeeld door Jan Verheyen (@janjverheyen) op

Door doro

In één klik toegang tot al het nieuws. Download onze gratis GVA nieuwsapp

Voor jou geselecteerd